Nya medlemmar i Sveriges Föreningsystem

Vi har glädjen att hälsa både Sparks Generation och Scouterna välkommen som nya medlemmar i Sveriges Föreningssystem.

Det bästa vi vet är äventyr. Inte bara för att det ger pirr i magen och tovor i håret. Men också för att det formar oss till dom vi är och kan bli.
Scouterna samlar över 80000 medlemmar och vi administrerar dem i vårt egenutvecklade medlemssystem Scoutnet.
Scoutnet har många funktioner som t ex närvarohantering, lägeranmälan, utskick och medlemsavgiftsfakturering med mera!

Sparks Generation är en rörelse. Vi är inte en kampanj. Vi vill ta vara på ungdomars inneboende gnistor, så kallade Sparks för att på så sätt bidra till ökad fysisk hälsa.  Idag saknar alldeles för många unga en meningsfull aktivitet efter skolan där de blir sedda av ledare, får utvecklas tillsammans med likasinnade och nå sin fulla potential. Det vill vi ändra på. Genom att inspirera, aktivera och uppmärksamma den inre gnistan, och underlätta för unga att hitta en förening lokalt, blir vi en rörelse för glädje, motivation och mening.

Vi är en digital kanal som riktar oss mot unga i åldrarna 10-18 år och vill vara en dörröppnare mellan unga och inkluderande, schyssta föreningar dit unga är välkomna för att utveckla sin passion, bli sedda av vuxna ledare och få känna gemenskap med andra.

Sparks Generation är en ideell förening utan vinstsyfte som finansieras genom donationer och bidrag. Bl.a. från Familjen Erling-Persson Stiftelse och Skandia: Idéer för Livet.